Nida Beer

  • Emballage
  • Branding
  • Hjemmeside
  • Marketing
  • Emballage
  • Branding
  • Hjemmeside
  • Marketing

Nida Beer

  • Emballage
  • Branding
  • Hjemmeside
  • Marketing
  • Emballage
  • Branding
  • Hjemmeside
  • Marketing

De særlige øjeblikke

NIDA Beer ønskede hjælp til at skabe et brand fra scratch, og de manglede hver en brik til at samle puslespillet, på nær den vigtigste: En fremragende øl. Hos NIDA Beer var der fuld valuta på passionen for håndværket, men hvordan fortæller man det til resten af verden gennem branding?

Vi besluttede os for at lade brandet leve gennem alle de særlige øjeblikke, hvor en øl smager bedst. Pale Alen skulle handle om de særlige sommerøjeblikke – når vi mødes i naturen eller når vi samles ved festivaller, når vi kaster fiskestangen ud i vandet og når vi bare læner os tilbage og nyder solens varme stråler.

Hver en smag har sin egen grafiske mosaik af symboler for at forene oplevelsen mellem det visuelle og det sensoriske.

En visuel pallette

Det danske ølmarked er overfyldt af kvalitetsøl, hvilket er lige så dejligt for forbrugeren, som det er en udfordring for bryggeren. Vi stræbte derfor efter at skabe et brand, der ikke kun så godt ud, men som også fortalte historien om, ”why you NIDA Beer”. De danske forbrugere er blevet connaisseurs inden for kvalitetsøl, og derfor er behovet for et produkt, der er godt for alle sanser, in simpel nødvendighed.

Farver, der afslører at øllen er dugfrisk. Ikoner, der fortæller hver sin historie. Formidling, der løfter narrativet – og ikke mindst – en smag, der lever op til alle forventninger.